92 / 100

Dietly ocena posiłków

4.85 / 5

Dietly ocena

4.8 / 5

Facebook ocena

4.9 / 5

Google ocena

Dieta odchudzająca- czyli 10 porad na temat mądrego odchudzania

1. Przygotuj organizm do rozpoczęcia diety

Zanim rozpoczniemy dietę odchudzającą warto przygotować się odpowiednio do tego procesu. Najlepszym, co możemy zrobić dla siebie na początek, to oczyścić organizm z toksyn oraz innych szkodliwych substancji. Idealną receptą na detoks organizmu jest woda z cytryną, którą należy wypić codziennie rano przed śniadaniem. Inne propozycje na oczyszczenie organizmu to m.in.:

  • picie wody mineralnej zamiast słodkich napojów i soków;
  • picie koktajli owocowo - warzywnych zamiast słodkich przekąsek;
  • opróżnienie lodówki i szafek ze wszystkiego, co nie służy naszej diecie;
  • zaopatrzenie swojej kuchni w zdrowe produkty, które lubimy.

W internecie dostępnych jest wiele diet detoksykujących, dla osób zapracowanych, które nie mają czasu na zgłębienie tematu oczyszczania organizmu, a także inne rodzaje diet, dla wszystkich tych, którzy cenią sobie wygodę, profesjonalizm i różnorodność posiłków.

Jedną z propozycji na oczyszczenie organizmu jest dieta detoks, przygotowana przez Atak Smaku, z której zdecydowanie warto skorzystać. Dieta oczyści Twój organizm i przygotuje do procesu odchudzania. Idealnie dobrana kaloryczność, mniejsze porcje posiłków, a także produkty detoksykujące w składzie, świetnie przyzwyczają organizm do dalszego etapu mądrego odchudzania.

2. Zadbaj o różnorodność posiłków

Chcąc cieszyć się zdrowiem, dobrym samopoczuciem i energią konieczna jest różnorodność w naszym codziennym menu. Posiłki muszą być zróżnicowane pod względem zawartości różnych składników odżywczych. Niestety, nie istnieje jeden idealny produkt, który dostarczałby wszystkich składników pokarmowych w odpowiednich ilościach. Aby nie dopuścić do powstania niedoborów ilościowych i jakościowych należy w codziennym jadłospisie uwzględnić produkty ze wszystkich grup:

  • produkty zbożowe,
  • warzywa i owoce,
  • mleko i przetwory mleczne,
  • produkty mięsne lub roślinne zamienniki mięsa.

 

Zasada urozmaicenia powinna dotyczyć wszystkich posiłków, a w szczególności śniadania, obiadu i kolacji. Odpowiednie skomponowanie jadłospisu nie należy do najprostszych czynności, dlatego warto skorzystać z pomocy cateringu dietetycznego Atak Smaku, gdzie sztab dietetyków odpowiada za dobranie posiłków zgodne z zasadami zdrowego żywienia. W takim przypadku, odchudzanie jest bezpieczne!

3. Stawiaj sobie cele możliwe do zrealizowania

Mądre odchudzanie polega na odpowiednim planowaniu oraz dążeniu do celu, ale metodą „step by step”. Zanim rozpoczniemy odchudzanie musimy ustalić, ile chcemy schudnąć i w jakim czasie. Pamiętajmy, że prawidłowy proces chudnięcia to ok. 1kg tygodniowo. Warto celebrować utratę każdego kilograma i być dumnym nawet z najmniejszych efektów. Odchudzanie to proces i pozytywne nastawienia jest tu szczególnie potrzebne, aby wytrwać w realizacji swoich celów.

4. Dieta to nie głodówka - żeby schudnąć, trzeba jeść.

Większości osób kojarzy dietę odchudzającą z głodówką i wyrzeczeniami, które mają negatywny wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale także na życie towarzyskie. Niestety takie podejście do kwestii odchudzania jest niewłaściwe. Co więcej, osoby stosujące głodówki, często borykają się później z efektem jo-jo oraz z licznymi niedoborami, które występują w organizmie. Zdrowa dieta to nie głodówka, tylko racjonalne i przemyślane działanie nastawione na długoterminowe efekty. Ujmując to jednym zdaniem - dieta odchudzająca musi być bezpieczna i nie wyrządzać szkód w organizmie.

Nie wiesz, jak zacząć odchudzanie? Skorzystaj z diety odchudzającej, którą oferuje catering dietetyczny Atak Smaku. Dieta jest odpowiednio zbilansowana, a kaloryczność dobrana indywidualnie pod potrzeby klienta. Zapraszamy do kontaktu!

Ogromnym plusem diety odchudzającej Ataku Smaku jest występowanie aż 6 posiłków dziennie, odpowiednio dobrane porcje, dominacja warzyw oraz różnorodność. Tak ułożone menu zapewnia dostarczenie do organizmu wszystkich niezbędnych witamin i minerałów, a także gwarantuje uczucie sytości przez cały dzień.

5. Zmień na stałe nawyki żywieniowe

Popularne powiedzenie mówi, że „dieta zaczyna się w głowie” i z pewnością jest w tym sporo prawdy. Zrozumienie tego, że nasze obecne nawyki żywieniowe nie są najlepsze, jest pierwszym krokiem do ich zmiany. Jednak zmienić musimy często nie tylko żywienie, ale też ogólnie pojęty styl życia. Odpoczynek i mniejsza ilość stresu pomoże nam uniknąć podjadania między posiłkami. Niejedzenie podczas oglądania telewizji, nieużywanie smartfon’a w chwili konsumpcji, stałe pory posiłków, uzupełnianie dań o kolorowe warzywa czy uważne zakupy, to także nawyki, które zaprocentują sukcesem dietetycznym. Warto też, abyśmy nagradzali się za każdy pozytywny nawyk wdrożony w naszym życiu. Może to być wyjście do teatru czy wizyta w salonie beauty, coś co sprawi nam małą przyjemność.

Pamiętajmy, że aby jakiś nawyk pozostał z nami na stałe, musimy wytrwać w nim przynajmniej 2 miesiące!

6. Pij odpowiednią ilość płynów

Woda jest najważniejszym składnikiem diety, niezbędnym do życia, bez której niemożliwe byłoby prawidłowe funkcjonowanie procesów zachodzących w organizmie. Picie zbyt małej ilości wody przyczynia się do spadku wydolności fizycznej, a także negatywnie wpływa na nasz nastrój. Z kolei picie odpowiedniej ilości wody, ok. 2 litrów dziennie sprzyja utrzymaniu właściwego bilansu kalorycznego, a także przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, a tym samym zmienia proporcje tkanek w organizmie oraz wpływa na zmniejszenie obwodów ciała.

Spożycie 2 litrów wody powinno odbywać się przez cały dzień, tak aby regularnie nawadniać nasze ciało. Jeżeli intensywnie trenujemy, powinniśmy dostarczyć organizmowi dodatkowe ilości wody, jest to ok. 0.75 litra wody na każdą godzinę ćwiczeń. Podczas treningu warto wybrać wodę mineralną, natomiast w ciągu dnia można pić wodę źródlaną lub po prostu przefiltrowaną.

7. Zaplanuj stałe pory posiłków

Regularne spożycie posiłków w wyznaczonych porach z pewnością sprzyja procesowi odchudzania. Właściwie skomponowane porcje dań spożyte co 3 godziny utrzymają organizm w stanie sytości, a także zapobiegają gwałtownym spadkom cukru we krwi. To z kolei pomaga zapobiegać cukrzycy, a także sprzyja niepodjadaniu i nieobjadaniu się na noc. Istotne jest także zapamiętanie przez organizm pór posiłków, przyzwyczajenie się i przygotowanie do tego procesu. Jest to niezwykle korzystne z fizjologicznego punktu widzenia m.in. dlatego, że zapobiega odkładaniu tłuszczu w ramach rezerw energetycznych (na wypadek długich przerw w jedzeniu).

Spożycie posiłków powinno odbywać się według tzw. cyklu biologicznego, adekwatnego do godzin pobudki i snu. Schemat wygląda następująco:

  • posiłek 1: śniadanie (5:00-10:00),
  • posiłek 2: II śniadanie (do 3 godzin od śniadania),
  • posiłek 3: obiad (12:00-16:00),
  • posiłek 4: podwieczorek (ok. 3 godziny po obiedzie),
  • posiłek 5: kolacja (najpóźniej 2 godziny przed snem).


Jeśli dbałość o regularne jedzenie wydaje się Wam czymś problematycznym, świetnym rozwiązaniem może okazać się dieta pudełkowa od cateringu dietetycznego Atak Smaku.

To rozwiązanie daje wam wybór aż 6 różnorodnych posiłków (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja, koktajl)! Wprowadzenie dodatkowego posiłku w formie pitnego koktajlu daje możliwość spożycia go np. w podróży. Ogromną zaletą diety odchudzającej Atak Smaku jest bogaty wachlarz dań, dzięki czemu macie możliwość próbowania różnorodnych smaków. Każdy posiłek ma wyliczoną kaloryczność, co sprawia, że proces chudnięcia nie jest aż tak problematyczny.

8. Nie poddawaj się po pierwszym „niepowodzeniu”.

Każda z osób, która choć raz w życiu próbowała odchudzać się, zna pojęcie „kryzysu na diecie”. Ta niekomfortowa sytuacja może pojawić się nie tylko podczas tzw. „diet cud”, ale także w czasie procesu racjonalnego, zdrowego odchudzania. Sytuacja stresowa w domu, natłok obowiązków w pracy, impreza u znajomych, zbliżające się święta, urlop… te wszystkie czynniki mogą wpłynąć na popełnienie przez nas błędów dietetycznych. Jednak, nawet jeżeli zdarzy nam się niepowodzenie w przestrzeganiu diety, nie powinniśmy poddawać się, takie sytuacje po prostu mają miejsce. Ważne, aby po takim „cheat day” wrócić znów do założeń dietetycznych i znaleźć w sobie siłę, by walczyć o siebie dalej.

9. Dietę odchudzającą połącz z treningiem.

Nie da się mówić o trwałym procesie chudnięcia, nie uwzględniając w naszym trybie życia aktywności fizycznej. Po pierwsze regularne treningi wpływają na nasz metabolizm, oczyszczają organizm ze zgromadzonych toksyn, a także regulują nasz rytm dnia. Po drugie godzinny trening pozwala spalić do kilkuset kcal, dzięki czemu proces chudnięcia nabiera tempa. Po trzecie zaczynamy otaczać się ludźmi, dla których aktywny styl życia jest czymś ważnym, utrzymuje ich w formie i zdrowiu, a to dla nas dodatkowa motywacja do działania.

Ile powinniśmy trenować? Tak naprawdę aktywni powinniśmy być codziennie przez minimum 45 minut. Można to zamienić na intensywny trening 3-4 razy w tygodniu po godzinie.

10. Pamiętaj o powolnym wychodzeniu z diety

Dla wielu z nas to nie dieta jest trudna i problematyczna, a sam proces stabilizacji wagi. Wiele kobiet i mężczyzn uważa, że „męczyło się” na diecie 6 tygodni, trenowało codziennie… i wreszcie zgubiło wymarzone 5,10 kg… więc teraz może znów odwiedzać ulubiony fast-food, a wieczory spędzać z lampką wina i paczką ulubionych ciastek lub chipsów. Niestety, takie zachowanie nie będzie sprzyjało TRWAŁEJ utracie wagi, a efekt jo-jo pojawi się szybciej niż się tego spodziewamy.

Co zatem robić, aby tego uniknąć? Powinniśmy przejść proces tzw. wychodzenia z diety (stabilizacji). Proces ten powinien zachodzić powoli ze stopniowym wzrostem kaloryczności posiłków, aż do poziomu, przy którym nasza waga będzie stała. Dodatkowo, powinniśmy dbać o utrzymanie zdrowego stylu życia. Tylko dzięki takim działaniom mamy szansę na utrzymanie efektów, które uzyskaliśmy.

Klienci o nas